ترمز ABSچيست ؟
ترمز ABSچيست؟
در خودروهايي كه فاقد ترمز ABSمي باشند وقتي راننده پاي خود را روي پدال ترمز بطور ناگهاني
فشار دهد در صورتي كه جاده لغزنده باشد خودرو ت...
عملكرد سيستم ترمز ABS و فعال كننده
عملكرد سيستم ترمز ABS و فعال كننده
الف)- حسگرهاي سرعت با تشخيص سرعت چرخها اطلاعات لازم را به شكل سيگنال به ECUترمز
ABSارسال مي كنند
ب)- ECUبا محاسباتي دقي...
حسگرهاي سرعت چرخ
حسگرهاي سرعت چرخ
حسگرهاي سرعت چرخ هاي عقب و جلو شامل اهن رباي دائم و كوئل و هسته است دنده هايي كه
دور تا دور روتور قرار گرفته اند هنگام چرخش روتور ولتا...
اجزاي سيستم ترمز ABS
اجزاي سيستم ترمز ABS
الف)- واحد كنترل الكترونيكي يا ECU
ب)- واحد كنترل هيدروليكي يا HCU
پ )-پمپ
ت)- سيلندر اصلي
ه )-سلونوئيدها
د)- انبارها اكومولاتوره...
انواع سيستم هاي ترمز ABS
انواع سيستم هاي ترمز ABS
شركت هاي خودروسازي جهان از سيستم هاي ترمز ABSمختلفي بر روي خودروهيشان استفاده
مي كنند كه اصولا كار و كليات سيستم هاي ABSرا دارا ...
لنت و ترمز سرامیکی
تاریخچه لنت و ترمز سرامیکی
تاریخچه
ترمز سرامیکی(به انگلیسی: Ceramic Brake) برای اولین بار در اوایل ۱۹۹۰ ظهور پیدا کرد . بعضی از تولید کنندگانِ وسایل نقلیه شروع به استفاده از لنت هایِ سرا...
ساختار لنت و ترمز سرامیکی
ساختار
صفحات دیسک سرامیکی براحتی قادر به انجام وظایف خود تا دمای ۸۰۰ درجه سانتیگراد می باشندواین به لطف پروسه عمل آوری الیاف کربن است که قبلاً در اتومب...
تحقیقات و آزمایشها لنت و ترمز سرامیکی
تحقیقات و آزمایشها
دیسکهای ترمز سرامیکی برای اطلمینان از استحکام و پایداری تحت سختترین و دقیقترین آزمایشها قرار گرفته اند، در یکی از این آزمای...
مقایسه ترمز سرامیکی و فلزی
مقایسه ترمز سرامیکی و فلزی
کی ازتفاوتهای اصلی بینِ موادِ سرامیکی و ترمز نیمه فلزی این است که لنتهای سرامیکی الیافِ استیل ندارند . استیل ایجاد مقاومت ک...
نقش ترمزهای سرامیکی
نقش ترمزهای سرامیکی
لنتهای سرامیکی را میتوان روی هر وسیله نقلیه که از ابتدا با لنتهای سرامیکی OEM تجهیز شده اند یا وسایلی که با NAO بهره شده اند، نصب ...
انواع لنت ترمز
لنت های سرامیک
لنت های سرامیک : همه ما خواهان لنت های بی سرو صدا هستیم ، از آنجایی که سیستم طراحی ترمزهای خودروهای جدید به سمت کوچک کردن مجموعه کلیپر و لنت پیش میرود ( مح...
نیمه متالیک ها- SemiMetallic
نیمه متالیک ها :: SemiMetallic : متداولترین نوع لنتهای ترمز مورد استفاده در خودروهای جاده ایی لنت های نیمه متالیک میباشد . 60 % خودروهای امروزی به صورت استاندار...
لنت های کم متال Low Metal
لنت های کم متال :Low Metal: درلنت های کم متال در حدود % 20 وزن لنت را فلزات مانند آهن و استیل تشکیل می دهند و قسمت اعظم لنت الیاف و مواد ارگانیک و غیر ارگانیک موج...
لنت های بدون آزبست ارگانیک NAO
لنت های بدون آزبست ارگانیک NAO : Nou Aspestos Organic در ساخت آنها از انواع الیاف مصنوعی شیشه ، الیاف آرامید ( الیافی که جایگزین آزبست شده و در صنایع فضایی و نظامی ک...
لنت های زینتری Sintered Brake Pads
لنت های زینتری : Sintered Brake Pads : این لنت ها از ذرات استیل و الیاف کامپوزیتی استفاده می شود و بیشتر برای مقاصد Offroad ، مسابقه و هواپیما مناسب می باشد . در صورت اس...
درباره ترمز
ترمز چیست
ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیهاست که با به وجود آوردن اصطکاک با کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو میشود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موت...
تاریخچه لنت ترمز
تاریخچه
لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد.در قدیم لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به طور گشاد و شل بافته شدهاند تشکی...
مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
لنت فلزی شامل ۱۵ الی ۲۰(در بعضی از لنت بیش از 300 نوع مواد مختلف استفاده می گرددبرای مثال لنت ترمز تکستارtextar) نوع ماده مختلف می...
تستهای لنت ترمز
تستهای لنت
کلیه تستهای لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام میشود. که شامل تست سایش – تست برش – تست چسبندگی – و تست سختی میباشد. سختی لنت باید بی...
پروسه تولید لنت
پروسه تولید لنت
در کل تولید لنت ترمز دو پروسه عمده را طی میکند:
ساخت کفشک
ساخت خود لنت